Wednesday, February 03, 2010

Roller Derby Saved My Soul

Marilyn Monrollher ROLLER DERBY

So in September I set my mind to joining roller derby. My mother BEGGED me not to. Of course for valid reasons. She thought i was going to get hurt.... break my arm, wrist, leg etc etc... Since I am a hairdresser... losing function of any of these limbs wouldn't be the best for business. I didn't listen like most children and went for it... Honestly... I think its the best thing I've ever done for myself. I LOVE IT!!! Totally 100% obsessed with it. You feel sooo.... alive. Hitting and skating with other people gives you such a good feeling. Probably because I am an aggressive person hahahaahah! The sport actually became really popular back in the 1930s-40's then took off again in the 70's. If you dont know anything about it you should either watch Whip It or this You Tube Video. I skate for a new league in Orange County called South Coast Roller Derby!!! So fun. Anyone who is thinking about it should DO IT!!! It a full contact sport and pretty intense ( I've had some MAJOR bruises) but its also a kitschy event. We all wear cheesey uniforms and have our alter ego derby names... Mine is Marilyn Monrollher hahahaah I think it fits perfectly. Favorite part in roller derby??? KNOCKING people on their butts... HAHAHAHAHA I am really good at it too!

We had our team photo shoot last month and it was super fun! this picture was taken by our photographer Pepper Cherry check her website she takes some amazing family photos but also MY favorite boudoir, glam, & Pin up!!! If you live in the area you should totally get some pictures done by her! She's super nice and makes you feel comfortable posing.... Especially since we took these pictures down at the Dana Point harbor and there was constantly people walking by... one dumb lady was like " HHHEEEYYY U LOOK LIKE LADY GA GA..." Fucking lady ga ga??? I don't look like an alien! my friend started laughing so hard because it was so obvious the lady had no clue about what we were about... and it wasn't trying to look like Lady ga ga.... I should have hip checked her into the damn ocean! hahahah anyways isnt my picture lovely??? She photo shopped me!!! Now I understand how magazine covers are made.... lots of photoshopping!

here are some pics I took with my camera of me and my teammates

IMG_0729

IMG_0724

this picture is my favorite... This girl is sooo cute. She literally is 4' 10"... Shes wearing her skates in this picture and I'm wearing flat shoes.... She doesn't have a derby name yet but I think she needs to be " Tumbleina"

IMG_0736

What would your derby name be?

25 comments:

Polka Dotty said...

You look great in your picture.

Roller derby sounds like a lot of fun. Also the outfits are adorable :)

OokamiMommy said...

kid!!! you look so adorable... i love it.... haha

Bird Shit and Baby Caca said...

Adorable! Great pics!

esme and the lane way said...

Oh, FANTASTIC! I love your outfits!

I wanna roller derby too, but here in Melbs they are based on the other side of town, and I can't drive alone yet and so I couldn't get there. I might get some skates for my birthday and practice near home, though!

Alli (One Pearl Button) said...

Cute! Two of my friends started roller derby this year - I can't wait until the season gets going so that I can go to one of their matches.

The Vintage Housewife... said...

slap me!!i wanna do this...i can't believe you do this!oh my goodness i am like freakin'die-in'!!this rocks...details i gotta have all the details...fab pics girl!

Kristina said...

My goodness, you guys are adorable! Your nickname sooo fits!

Kristina
Sweetfern Handmade

Jenny S said...

Oh my god Brook! You look so amazing!!!

I wish I wasn't such a wimp, sounds like you are having a great time xo

Ashley said...

I'm pretty sure I want to be you! Or your best friend. I would love to be in a roller derby league... too bad I'm a terrible skater... and there isn't a derby anywhere near me.

Glenda said...

You have no idea how much this post made me smile :). It sounds like sooooo much fun!!! I cannot skate, but if I could (trust me, I've tried!) I would totally want to do roller derby. Your derby name is fantastic, by the way!

Melissa said...

Awesome! I just watched Whip It last night and it kinda made me want to go watch roller derby in person.

LOVE your name, it's totally perfect for you!!! I could never do the whole roller derby thing, but I think it would rad to have a cool nickname.

Andi B. Goode said...

Yay for Roller Derby! It's the only sport I enjoy watching (but would never participate as am a giant wuss ;]). You look awesome in your skates and uniform.
-Andi x

Zombie Dimples said...

My Roller Derby name is Zombie Dimples (I sometimes wish I went with Shirley Mental though, haha) and I play for Perth Roller Derby. I love you're derby name, so kitch and so clever. Maybe I'll roll into you one day at a Rollercon.

Buggy Darling said...

Your photo looks ace!
I love roller derby me, im starting next week! eep, i havent a clue what my alter ego should be called! xo

Lelaviavonie said...

Hello,
You are just the cutest thing in the world! I love your blog :)

Living in the OC is always interesting.. lol

Just wanted to say hello to a fellow Fedora Lounger and OC resident!

Annette

Michele said...

You look fucking adorable!
My derby named would be Audrey Hitburn or maybe Lady Gag Her...I dunno

Jessica Hall said...

sounds interesting!

AlwaysInspired said...

This makes me so jealous that you live somewhere where they derby! I've always wanted to get into it, but sadly I live in a hick town! I'm totally buying a pair of skates this summer though just to cruise around town! My last pair of skates had Barbie on them. No lie!
Your pic looks great and you are so super cute in those skate!

aileen said...

Hey Sailor! How cute! I thought about joining but I was quickly reminded about how clumsy I am when I went to go check out a practice. I actually tripped and fell walking in the roller rink parking lot BEFORE I actually got in the door! I think I need to master walking first before I put on wheels!

Rebekah said...

You look so lovely in your sailor outfit and your name is wonderful and fits you so well.

I have thought about joining a team that is in town but I have not gotten up the courage to do it yet. You are making me think about it again. Darn you.

My Derby name would be Deadly Daisy because I love Daisies and I am Deadly at least I am to any living plant. hehe..

DearBeatrice... said...

roller derby seems like so much fun! your derby name is so cute.

The Pin Up Momma said...

I think the name fits you well :)

Gadora Wilder said...

Just wanted you to know I blogged you. I'd no sooner said, Derby you saved my soul... when I found your post. Love. Here's mine: http://gadorawilder.com/2010/06/23/why-i-love-roller-derby/

Anonymous said...

I played roller derby once upon a time, and my name was Coco Chahell because I loooooove my couture, doll. You're name fits perfect since ur a hairdresser. You look nothing like Gaga but kinda got a Gwen vibe going on. Have fun with derby;)

About the girl: said...

My rollerderby name is ST.VAL MASSACRE #1929 of San Diego Roller Derby. However, drama and injuries have put me on the sidelines for a while. Hopefully not forever. :/